Hoppedidopbopplopphopp!

Goooouudd Mörning! :D
Det är rätt så fint väder och jag ska börja ta och göra mig i ordning. Jag, mami å Pia ska på museum. Vet inte riktigt vilket men det ska bli super ändåå! =)
Ikväll är med middag hos min farbror och hans nya kvinna(internskämt). Ska bli mycket mysigt. Har inte sett honom sen nyår. Jag kommer ihåg nyår. Det var rolig, men det hade varit mycket roligare om det var jag och Vendilaah på slussen med..... Jag ska starta ett litet krig mot min fasters man eftersom att han trodde att jag hade ätstörningar för att jag inte orkar käka 6 kilo mat på en kväll!! Det började med att det var tredje gången alla tog mat och då orkade inte jag mer så då sa jag snällt: nej tack. Och svar från min fasters man som sitter bredvid mig får jag: Vaddå har du ätstörningar? Jag vet att han skämtade, men att fråga en sån sak när vi knappt har träffat sen jag var typ 12 år inför halva min släkt. Jag svarade med en ganska sur attityd: NEJ det har jag verkligen inte! Och då ska han börja babbla på hur så många flickor som har anorexia och blablablablabla. Det är det enda han gör blablablabla. Och han avslutar det hela med av väcka mig för att jag somnade. Nee skämta. Men jag slutade lyssna eftersom att jag redan hört om allt det där. Jag har inga ätstörningar alls! Så det var ändå ganska nedsättande att han måste säga så.. *morrr*
Men kvällen slutar inte där. Han frågar om jag har någon pojkvän. Svar: nej.. Han fortsätter att fråga om skolan och jag berättar. Det var liksom ett mycket bättre ämne att prata om. Sen när vi sitter i vardagsrummet och äter efterrätt och alla andra dricker wiskey och vad de ny dricker. Så vänder sig min käre fasters man till mig och frågar högt och tydligt: Hur är det med dina alkohol vanor? Dricker du något? Och alla hör det och vänder sig mot mig, Lollo 15 år och är där för att fira nyår inte berätta hur mycket alkohol jag förtär. Så jag säger nej, jag har smakat, men är inte så intresserad av alkohol (duuuh)  Och sen maler han på om hans son som inte heller dricker(han är typ 23 år) och hur ungdomar dricker idag.. Det sista han sa till mig den kvällen var: Jamen du är ju rätt så smart du. Och jag ångrar det djupt att jag inte sa: Jamen du är ju rätt så dum du. Fast jag satte mig bredvid pappa och var med farfar resten av kvällen. =) Men nu är det krig.


 Nyberg VS. Davidsson Nyberg

HA det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu