Evakueras till stan...

Hallå
Nu sitter jag är hos mormor igen och är som vanligt fullproppad med kakor å te. Har stoppat näsan i matteboken och gjort tre sidor på två timmar. Uuuuuusch! Blir alltid så himla trött när jag har kört på med matten så jag knappt klarar att tvätta mig och slinka i i pyjamasen. Eller vanligtvis byta till pyjamas. :S Japp idag var det omöjligt att komma in till stan. Det gick ersättningsbussar längs gröna linjen till Thorilfdsplan och det är inte svårt att räkna ut att det var KAOS där så mamma hämtade mig vid tunnelbanan och vi beslutade att det var bäst att stanna hemma och plugga istället. (YÄY, slipper att improvisera på SO:n och snacka med spanskaläraren om hur långt efter jag har kommit :S) Så nu har jag heela sportlovet på mig att göra klart allting. Puh!
Tillbaka till imorse så satt jag hemma och stickade och kollade på vakna med the voice och nyhetsmorgon. Kände mig lite som en gammal tant, men det var mysigt. Speciellt när Ville kom och lade sig bredvid mig och ville bli kliad på magen. -.-
Sen kom hantverkarna(vi gör om en sovalkov och vårat badrum) och fixade och donade. Jag å mamma drog senare till Ikea och kollade på handfat till badrummet och köpte lite lampor och en wokpanna. Fråga mig inte varför! :D Sen åt vi lunch i restaurangen och drog sen vidare till Bauhaus och kollade mer på badrum. Jag har hittat min drömdusch och mitt drömbadkar. Fast duschen kostar 33 190 :- med inbyggd skåp för tvålar osv, plats för två pers(fyra om man klämmer ihop sig), massagemunstycken och tre duschmunstycken i taket. Badkaret kostade runt 21 000. Den var fyrkantig på utsídan och runt på insidan och med världens flashigaste kran. Det var ett italienskt märke så det var nog inte så konstigt att det var dyrt. Höll också på att välta ett annat badkar när jag skulle provligga det. Jovisst man får provligga badkar om man bara tar av sig skorna. ;)
Efter Bauhaus åkte vi till Media Markt och mamma lämnade in sin mobil flr andra gången. Skitmobil och skitvillkor för att kunna byta skittelefonen.... *mördarblick*
Jag kollade på mobiler och dammsugare. Vi behövde en ny så det blev den bästa den hade och jag skojar inte när jag säger att alla våra mattor ligger i dammsugarpåsen just nu. Den sög upp allt! Kommer inte ihåg vad det var för modell, men det var en elektrolux (såklart).
Ja, sen drog vi hem å handlade lite. Jag köpte en present till Olli. ^^ Ska fira henne imorgon eftersom att vi inte kan träffas på hennes riktiga födelsedag.. Sen käkade jag middag och fick skjuts hem till mormor för att kunna komma till skolan imorrn.
Hux Flux Elektrolux! :D


Postat av: Ville är det sötaste som finns tycker jag. Har läst din blogg och tycker den är kul. Texten bara flyter för Dej. Ha det bra och många kramar från mormor.

Vad gör jag med tummarna som jag hållit hela dagen??

Kom det någon 3:a och hur tror du matteprovet gick?

Bra, hoppas jag.

Kram och puss

2010-02-23 @ 22:02:19
Postat av: Evi

Jag är verkligen redo att slänga mig framför ett av de där förbaskade Sl-tågen! Var håller folket som ska hålla alla på plats hur egentligen? ! <3

2010-02-24 @ 14:09:35
URL: http://robertochrobban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu