En svenska i Paris part deux

Jag blev väckt av mami å Siri med födelsedagssång. :) Och fick nya underkläder av mami! :) Sen klädde vi på oss och gick ner och käkade frukost och sen drog vi ut på stan med tunnelbana och skulle på en marknad. Grejen var bara att när vi var påväg upp från tunnelbanan så gick något larm igång och jag å mami fick panik och sprang upp för alla trappor och tunnlar. Asläskigt men ingenting hände som tur var. Paris har ju varit bombhotat liksom alla andra stora städeri Europa och största målet är ju Effieltornet och tunnelbanan. Men annars gick det bra. Vi gick på marknad och sen promenerade vi runt lite och gick till ett litet varuhus som heter Monoprix. Det är typ som Åhlens. :) Köpte ett asnyggt och asbra läppstift där. Mörkrött och kladdar knappt av sig på glas och håller länge för ungefär 140:-. :D

Sen strosade vi runt i affärer och jag köpte en ASNYGG väska från Naf Naf. Jättesöt affär med en massa söta koftor och kjolar. De hade en massa kläder. Tror att det var en kedjebutik eftersom att jag några några till i stan.


Sedan åkte vi till Champs Elysees och gick och kollade i affärer där. Väldigt mycket märkesaffär bla Chanel, LV, Yves Saint Laurent etc. Fast tyvärr har jag inte riktigt de pengarna. Men en VÄLDIGT positiv sak var att H&M öppnade på den gatan på min födelsedag!!! :D Vilket sammanträffande jag köpte en fin hatt som jag hade på mig på kvällen. :)
Cuul påse

Innehållande min lövelyhattaccessoar. :)

Just det! Vi åkte till Louvre efter marknaden. :P Såg Mona Lisa, Venus av Milo och en massa andra kända konstverk. Louvren är riktigt stort och maffigt! Mamma sa att om man skulle gå runt i hela museumet och bara kasta ett öga på varje konstverk så skulle man inte ens vara klar efter nio månader!! :O Det är ca 35 000 verk på hela museumet så man hinner verkligen inte se allt på en dag. Men vi gick iaf ner till de egyptiska stayerna och föremål från Egypten. Älskar allt som har med egypten, egyptisk mytologi och pyramider och mumier att göra. :D Hann gå ifrån min syrra å mamma så de fick springa efter mig. :P Ja efter shoppingrundan så åkte vi tillbaka till hotellet och tog en powernapoch gjorde oss i ordning för kvällen. Gick ut och tog en öl, orangina för min del och sen gick vi på en restaurang som hette Le basilic.

Åt den godaste middan i hela mitt liv! Så om ni ska äta fransk god mat ska ni gå hit!!!! :D
Min mamma sa till servitören att det var min födelsedag. Så helt plötsligt så släcker de ner hela restaurangen och sjunger för mig. :D hahah det var både pinsamt men ändå väldigt roligt. :D hihih ^^ Ja efter all uppståndelse gick vi upp till Sacre Coure(vet ej hur det stavas) och blickade ut över heela Paris. :D Uuunderbart vackert.!

Sen satt vi på ett torg som låg i närheten. Har glömt bort vad det heter, men vi satt där och tog en drink innan vi pallrade oss ner och sen sussade till sängs. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu