Radiopratare asså... -.-

Har äntligen krupit ur mitt ide. Har haft världens influensa och har inte kunnat gå upp ur sängen, bokstavligen talat, på två dygn så det är inte förrens nu jag kan sitta upp och hoppas på att skriva ett anständigt inlägg. ;)
På dessa två dygn så har jag hittat svar till frågor jag brukar få ganska ofta som t.ex. Vilken är din favoritfilm? Och det börjar med att jag först är tyst en lång stund och sen säger jag: tja, jag vet inte typ. och så nämner jag några filmer och till slut så nämner jag bara en massa genre jag tycker om. Skräck, thriller etc. Men i fredags när jag halvt om halvt låg för döden, kollade jag på La vie en rose. En film om sångerskan Edith Piaf eller Le mome piaf som hon kallades i början av sin fantastiska sångkärriär. :) Den filmen måste ses av alla. Alla kanske inte gillar den, men historien om hennes liv är så intressant. Hennes uppväxt med ett mamma till fyllo, på en bordell, på cirkus och sen stod hon och sjöng och tiggde på gatan till att bli världskänd. Jag bara älskar hennes röst, hennes musik. Jag kan inte ett dyft franska, men när hon sjunger är det som om jag ändå förstår vad hon säger, hur hon känner sig. För att hennes röst är så magnifik.
Ah du, jag kan skriva det här inlägget en del dag om jag vill om Edith Piaf. Men nu får det nog räcka. Resten är ju upp till er. :)
xoxo Lullu

Postat av: doris davidsson

Har just läst din blogg om Edith Piaf. Jag förstår dej till 100%. När jag var 21år(1948!!!!) var jag i Paris och då var La vie en rose mycket populär. Jag lärde mej hela texten och sjöng och sjöng. När jag kom tillbaka till Sverige sjöng jag dem för min familj om och om igen och "låtsades och försökte se ut och låta som Edith Piaf".

Filmen har jag säkert sett och skulle gärna se om den. Intressant att du som bara är 16 år kunde uppskatta henne, hennes liv och hennes sång. Då har vi två favoriter tillsammans, två ovanliga kvinnor - Coco Chanel och Edith Piaf.

Skönt att din förkylning är bättre. När kan vi ses? Vi är bara hemma till torsdag-fredag men efter en vecka i B-torp är vi tillbaka för gott. Stor kram mormor

2010-09-05 @ 18:54:24
URL: http://doris davidsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu